Programmatic

Här samlar vi olika saker som är bra att veta för publishers som vill veta mer om programmatiska köp. Programmatic har på några år blivit en väldigt stor del av världens online annonsering och börjar även ta sig ut till fysiska platser som linjär tv och billboards. Själva grundtanken är att kapa massor av olika led som krävs vid direkt-bokning av en kampanj för att även applicera funktionalitet som gör annonsörers köp effektivare.

Det finns en djungel av saker som kan vara bra att veta innan man kör igång med en SSP. Det första man ska fråga säg är vad ens behov är, olika SSPer har olika funktionalitet och i många fall kräver det en investering i form av tid + utbildning för att kunna rodda detta på egen hand. Är din site tillräckligt stor och har ni tillräckligt med tid för att sköta detta själva eller ska ni ansluta er till ett säljbolag som redan har teknologin klar och sköter detta åt er?

Vi ska försöka hjälpa dig att inse vilket steg du ska ta för att nå bästa resultat efter dina resurser.

Läs vidare kring det steget du är i: