Annonser trots adblock användning

Under många år har adblocker redskap växt och växt till att i dagsläget täcka mellan 10-50% av internet-användarna, beroende på site. I många av de mätningarna vi tagit del av har siter med bred målgrupp i Sverige haft så mycket som 25% adblock användare. Detta innebär att 25% av annonsintäkterna i många fall försvinner.

Adblockplus har nu tagit fram en lösning på problemet:

För att ändra på detta och mötas halvvägs + tjäna stora pengar har Adblockplus certifierat en platform som skapats av Combotag. Combotags platform ger dig som publisher möjlighet att exponera anpassade annonser mot Adblockplus användare. Dina vanliga annonser exponeras fortfarande mot användare som inte aktiverat adblock. På detta sätt kan man nu börja tjäna pengar på Adblockplus användarna igen.

Direkt till registrering:
https://platform.acceptableads.me/signup

Till Adblockplus nyhet:

https://adblockplus.org/blog/new-acceptable-ads-platform-launches-bringing-feedback-to-rtb-and-help-to-small-websites

Vi har inte granskat tjänsten ännu men för er som lider av väldigt hög andel adblock användare så kan det vara en produkt som är relevant att testa.

//Publishers.se

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar

wpDiscuz